Ammattiluokitus 2010

4416 Henkilöstöhallinnon avustavat toimistotyöntekijät

Ylläpitävät ja päivittävät henkilöstötietoja kuten tietoja siirroista ja ylennyksistä, suoritusarvioinneista, työntekijöiden lomista, palkoista, pätevyyksistä ja koulutuksista.

Tehtäviä:
- työhistoriaa, palkkoja, suoritusarviointeja, pätevyyksiä, koulutuksia ja loma-asioita koskevien tietojen päivittäminen
- työnantajan palvelukseen uusina työntekijöinä tulleiden henkilöiden tietojen rekisteröinti ja niiden riittävyyden tarkistaminen
- työsuhteeseen liittyviä oikeuksia ja olosuhteita koskevien tiedustelujen vastaanottaminen ja niihin vastaaminen
- työhakemusten, työpaikkailmoitusten ja näyttökoeilmoitusten lähettäminen
- kirjaus- ja rekisteröintijärjestelmien ylläpitäminen ja päivittäminen; henkilöstötoimintoihin liittyvien raporttien ja asiakirjojen kokoaminen ja valmisteleminen
- henkilöstötietojen ja -asiakirjojen arkistointi ja nouto pyydettäessä

Esimerkkejä:
- henkilöstöassistentti
- henkilöstösihteeri
[1]

Tähän ei kuulu

- palkanlaskija (4313) [1]

Hakusana

  • assistentti (henkilöstö)
  • henkilöasiainhoitaja (yritys)
  • henkilöstosihteeri
  • henkilöstö- ja palkkasihteeri
  • henkilöstöasiainhoitaja (yritys)
  • henkilöstöassistentti
  • henkilöstösihteeri
  • hr assistant
  • työsuhdesihteeri (yritys)
  • yleiskonttoristi (henkilöstöhallinto)
  • hr-assistentti

...