Ammattiluokitus 2010

4222 Puhelinpalveluneuvojat

Tarjoavat neuvoja ja informaatiota asiakkaille puhelimen tai elektronisten viestintävälineiden kuten sähköpostin kautta, vastaavat organisaation tavaroihin, palveluihin tai menettelytapoihin liittyviin tiedusteluihin, ja käsittelevät taloudellisia liiketoimia. He työskentelevät tiloissa, jotka voivat olla kaukana palveluja tarjoavan organisaation asiakkaista ja muusta toiminnasta.

Tehtäviä:
- vastaavat asiakkailta tulleisiin kyselyihin ja valituksiin
- auttavat asiakkaita ratkaisemaan helpohkoja teknisiä ongelmia
- ohjaavat tarvittaessa kysymykset ja valitukset edelleen
- käsittelevät tarvittaessa laskutusta tai maksuja
- lähettävät asiakkaille kirjeitä, oppaita ja muita dokumentteja
- neuvovat asiakkaita lisätuotteista tai palveluista

Esimerkkejä:
- asiakasneuvoja (puhelin)
- puhelinpalveluneuvoja
[1]

Tähän ei kuulu

- telemarkkinoija (5244)
- asiakaspalveluhenkilö (it) (3512)
- asiakasneuvoja (infopiste) (4225) [1]

Hakusana

  • asiakasneuvoja (puhelin)
  • asiakaspalvelija (puhelinneuvonta)
  • asiakaspalvelutoimihenkilö (tele)
  • customer service advisor
  • palveluneuvoja (tele)
  • palvelutiedottaja
  • puhelinneuvoja
  • puhelinpalvelun esimies
  • puhelinpalveluneuvoja
  • puhelinpalvelunhoitaja
  • puhelinpalvelutoimentaja
  • puhelinpäivystäjä
  • puhelinvalvoja
  • puhelinvirkailija
  • teleasiainhoitaja
  • teleasiakasneuvoja

...