Ammattiluokitus 2010

42 Asiakaspalvelutyöntekijät

Asiakaspalvelutyöntekijät ovat tekemisissä asiakkaiden kanssa rahankäsittelyyn liittyvien tehtävien, matkanjärjestelyiden, tietopyyntöjen, tapaamisjärjestelyjen, puhelinvaihteen hoitamisen ja haastattelujen tai palveluhakemusten täydentämisen yhteydessä. Suoriutuminen useimmissa tämän 2-numerotason ammateissa edellyttää ISCOn taitotason kaksi valmiuksia.

Tehtäviin kuuluu yleensä: rahankäsittelyä pankeissa, postitoimistoissa, veikkaus- ja uhkapeliyrityksissä tai ostettujen tai pantattujen tavaroiden ja palvelusten maksamisen yhteydessä; matkajärjestelyjen hoitamista; asiakkaiden pyytämien tietojen toimittamista ja tapaamisten järjestämistä; puhelinvaihteen hoitamista; vieraiden vastaanottamista; tutkimukseen osallistuneiden haastattelemista; palveluun hakijoiden haastattelemista.
[1]

Sisältää

- 421 Rahaliikenteen asiakaspalvelutyöntekijät
- 422 Muut asiakaspalvelutyöntekijät [1]


...